Sunday, January 30, 2011

i LoVe U very MucH!!!

my mama...
31/1/2011

orang kate aku lahir dari perut mama ku(tp mmg betul pun kn).
bila dahaga,die susukan aku,...mama


bila aku lapar,die yg suapkan aku...mama
bila aku sorang2,die slalu ad utk share story...mama


kate mak laa,perkataan yg mula2 aku sebut mama....mama
bila bangun tdo aku cr mama,....mama


bila nangis org yg mula2 dtg mama laaahh....mama
bila nk share citer aku cr lahh mama...mama


aku selalo teringat kn mama...,mama
bila aku teringat kat mama,aku tepon mama....mama


  bila aku hepy aku gtau mama...,mama
  bila ad rase bengang ke ape ke aku citer kat mama.,mama
                               
  bila nk exam org yg sibuk jg aku mama lahh...,mama
  bila aku wat hal,mama lahh yg marah aku dulu...,mama
        
  yang selalu kemas2 kn bilik aku mama gak...,mama
  yang selalu beleter kn aku mmg laa mama aku....mama


   yang puji aku pun mama aku gak....,mama
   yang nasihat aku sokmo pun mama aku....,mama


   kawan-kawan renung2 kan laa...
   ni mama sy slalu ckp kat sy..,kalo dh abeh blaja nnti leh laa tlg mama,adik2 tu...,jgn sekali2 lupe         kn adik2 bile dah berjaya nnti
  mama pun bukan nk sgt duit mu tu.
  mama nk tgk mu berjaya je,
  jgn lupe diri sape kite,
  paling penting jgn lupe SOLAT.


BERAPA ramai yg snggup suapkn ibunya.
BERAPA ramai yg sanggup mandikn ibunya,
BERAPA ramai yang sanggup gantikan lampin ibunya,
BERAPA ramai yang sanggup bersihkan najis ibunya,
dan akhir sekali
BERAPA ramai yg sanggup sembahyangkan jenazah ibunya.


seorang anak berlari mendapatkan ibunya yg tgh sibuk menyiapkan makan tghari didapur and then hulur kan sekeping kertas yg tertulis sesuatu.pastu ibu pun cepat2 lap tangan nyer ngn apron ibu tu  dan bace kertas yg dibagi oelh anak nyer td lalu membace nyer


1. tolong pegi kedai = RM4


2. tolong jaga adik =RM4


3. tolong kemas bilik = Rm2


jumlah seme skali rm10


pastu abeh je bace tu si ibu pun tersenyum jerr...smbil2 berlegar2 mindanyer.pastu ibu pun amek pen dan tulis kat belakang kertas tu.


1. kos mengandungkanmu 9bulan = free


2. kos berjaga malam jagamu = free


3. kos sedia mkn pakai kamu =free


jumlah keseluruhan kasih sayangku =PERCUMA


pastu si anak membace nyer.bergenang air mata si anak bace ape yg ibu nyer tulis tu


then si anak menatap wajah ibu nyer lalu memeluk ibu nyer and then die ckp


"saya sayang ibu "pastu anak tu amek pen and tulis balik "telah dibayar"








                                                                 


   tu je laaa aku nk share citer ngn korang arini...,kalo ad idea bes2 g nnti aku share g eyhhh....korang kalo ad idea gtau ahh k...okey laahhh ADIOS!!



2 comments: